În urma reclamelor la guma de mestecat, multe persoane consideră că a mesteca o gumă după terminarea mesei este suficientă, însă adevărul nu este deloc așa. Aceasta ajută la curățarea dinților, însă nu ține loc de periaj.

Guma de mestecat NU este înlocuitor pentru periajul dentar

Guma de mestecat poate fi folosită după o masă luată în oraș, sau la locul de muncă, însă aceasta nu trebuie să înlocuiască periajul dentar.

-1000 Euro voucher accelerare pentru reconstrucție arcade complete pe 4 sau 6 implanturi

Vezi oferta

Organizația Mondială a Sănătății susține clar că guma de mestecat consumata după masă nu trebuie să înlocuiască obiceiurile de igienă dentară. Ideal este ca după o masă să ne periem dinții cu periuța și pasta recomandată de medicul stomatolog, în funcție de nevoile fiecărei persoane.

Când acest lucru nu este posibil (fie că iei masa în oraș sau la serviciu), poți folosi guma de mestecat pentru a scăpa de resturile alimentare dintre dinți și de mirosurile neplăcute.

Alege însă o gumă mentolată, fără zahar, deoarece cele cu zahar nu fac decât să-ți distrugă dantura. De îndată ce ajungi acasă însă, nu uita să te speli pe dinți.
Mestecând gumă scapi de zece milioane de bacterii

Un studiu efectuat în 2015 la Universitatea din Freiburg, s-a demonstrat ca guma mestecată după mese, poate reține până șa zece milioane de bacterii. Deși poate părea un număr foarte mare, acestea reprezintă doar 10% din microbii regăsiți în salivă.

Bineînțeles, trebuie să știm că nu orice gumă are acest efect, ci doar cele mentolate, iar timpul de acțiune al acestora este limitat. Trebuie să știi că după 30 secunde de de mestecat, proprietățile adezive ale gumei scad considerabil, ducând la o capacitate redusă de bacterii absorbție.

Este guma de mestecat bună pentru sănătate?

Deși guma de mestecat nu este un substitut pentru periajul dentar, ea poate contribui la menținerea unei sănătăți orale bune, dacă ne spălăm pe dinți de cel puțin două ori pe zi.

Guma de mestecat este un bun stimulent al fluxului salivar, iar saliva ajută la eliminarea bacteriilor nesănătoase din gură. Enzimele conținute în salivă sunt capabile să neutralizeze într-o oarecare măsură acizii alimentelor și băuturilor pe care le consumăm peste zi.

Dacă suferi de boli precum sindromul gurii uscate, halena (respirație urât mirositoare) sau bruxism, este important să știi că guma de mestecat poate atenua simptomele specifice pentru o vreme. În cazul persoanelor care suferă de sindromul gurii uscate, chiar este recomandat să consume gumă de mestecat, pentru a procesul de salivare.

Ața dentară și guma nu trebuie să-ți lipsească din geantă

În concluzie, când nu ești acasă și nu ai cum să te speli pe dinți poți apela la guma de mestecat pentru a elimina resturile alimentare și mirosurile neplăcute, dar și o parte din bacterii. De asemenea, este indicat ca pe lângă guma de mestecat să ai la tine și o ață dentară pentru a elimina resturile alimentare dintre dinți, când guma nu este suficientă.