Alimentația sănătoasă joacă un rol important când vine vorba despre sănătatea gingiilor noastre. Probabil știi deja că o igiena orală corectă, alături de o alimentație sănătoasă sunt factorii cheie pentru a avea dinți și gingii sănătoase.

Pe lângă evitarea alimentelor care conțin zahăr și evitarea fumatului, este important să știi că există câteva alimente care ajuta gingiile sa fie sănătoase. Acestea trebuie să se regăsească permanent in alimentația ta.

-1000 Euro voucher accelerare pentru reconstrucție arcade complete pe 4 sau 6 implanturi

Vezi oferta

Alimente tari pentru gingii puternice

Este foarte important să nu consumi doar alimente moi, deoarece gingiile tale vor deveni sensibile. Acestea trebuie „antrenate” zilnic, și cum altfel, decât cu alimente tari, care necesita sa mesteci mai mult timp. Nu trebuie să consumi biscuiți sau alte alimente asemănătoare, ci fructe. Fructele recomandate de medici in acest scop sunt: mere, pere, piersici sau portocale.

Acestea au și rolul de a stimula circulația sângelui în gingii. Pe de altă parte, ajută la îndepărtarea plăcii dentare, care în timp duce la apariția cariilor.

Carambola sau fructul stea, consumat cu tot cu coajă este cel mai indicat pentru îndepartarea plăcii bacteriene. Ține cont însă că fructele nu înlocuiesc o igienă dentară bună.

Alimente bogate în vitamina D și calciu

Infecțiile parodontale, precum gingivita, sunt cauzate în mare parte de bacteriile prezente în resturile alimentare dintre dinți. Vitamina D facilitează absorbția calciului și a fosforului, făcând gingiile și dinții mult mai rezistenți la infecții.

Cea mai importantă sursă de vitamina D o reprezintă expunerea la soare, însă există și alimente care au un conținut mare de vitamina D. Printre acestea se numără: peștele gras (hering, somon, macrou, sardine sau ton), ficatul de vită și ouăle.

În schimb, calciul poate fi regăsit în alimente precum: lactate, spanac, năut, calmar, broccoli, varză kale sau tofu.

Vitamina C, pentru a produce colagen

Colagenul este o moleculă proteică, responsabilă pentru păstrarea țesutului gingiilor în stare optimă: ferm și elastic. Totodată colagenul este benefic și pentru pielea de pe întreg corpul, dar și pentru muchi.

Pe măsură ce îmbătrânim, producția de colagen scade, dar alimentele bogate în vitamina C ne pot ajuta să întârziem cât mai mult acest proces.

Vitamina C poate fi găsiă din plin în alimente precum: portocale, lămâie, grapefruit, mandarine, kiwi, ardei roșu, pătrunjel, coacăze negre, broccoli sau papaya.

Toate aceste aceste alimente sunt esențiale pentru o viață sănătoasă. În plus, sunt benefice pentru sănătatea danturii tale!