Spălarea pe dinți și utilizarea apei și a aței dentare nu sunt singurele moduri în care te poți asigura că ai o dentiție sănătoasă. Pe lângă aceste detalii care nu trebuie să lipsească din rutina ta zilnică, este foarte important să acorzi atenție și alimentației.

Alimentele pe care le consumi și frecvența cu care faci acest lucru îți afectează sănătatea dinților, a gingiilor, dar și sănătatea generală. Dulciurile și băuturile dulci, dar și cele carbogazoase de orice fel, afectează smalțul dinților, ducând la apariția cariilor. În plus, nu sunt sănătoase nici pentru organism.

-1000 Euro voucher accelerare pentru reconstrucție arcade complete pe 4 sau 6 implanturi

Vezi oferta

Așadar, o alimentație sănătoasă, bazată pe alimente benefice pentru organism, alături de o bună igienă orală îți asigură o dantură albă, strălucitoare. Iată opt alimente pe care trebuie să le consumi des dacă vrei să ai o dantură de vedetă.

1. Lapte și alte produse lactate

Lactatele, dar în mod special laptele, constituie o sursă importantă de calciu, un element esențial pentru repararea smalțului dentar și pentru întărirea acestuia. Iaurtul are și alte beneficii. Pe lângă faptul că este bogat în calciu, iaurtul mai conține și fosfat și cazeină, care contribuie la remineralizarea dinților. Desigur, lactatele sunt benefice atât timp cât nu alegi unele cu zahăr.

2. Fructe si legume

Fructele și legumele nu trebuie să lipsească din alimentația ta zilnică. Ai grijă însă! Nu exagera cu fructele, deoarece conțin mult zahăr. Poți consuma legume atât crude cât și gătite, iar fructele consuma-le doar la gustările dintre mese. Cele mai bune fructe și legume pentru sănătatea orală sunt: morcovii, merele și țelina. Acestea protejează dinții de placa bacteriană. În plus sunt pline de vitamine necesare sănătății dinților.

Atenție! Evită pe cât posibil fructele închise la culoare, precum fructele de pădure, deoarece acestea duc la apariția petelor pe suprafața dinților, în momentul în care sunt consumate frecvent.

3. Fructe oleaginoase și semințe

Fructe oleaginoase și semințele sunt bogate în vitamine și minerale, în special calciu (migdale, alune, fistic) și magneziu (semințe de floarea soarelui, semințe de susan, nuci de pin). Consumă-le crude pentru a beneficia de toate vitaminele și mineralele pe care acestea le conțin.

4. Alimente bogate în fibre

Alimentele bogate în fibre, precum cerealele integrale, stimulează producția de salivă care ajută la eliminarea plăcii bacteriene. În plus, aceste alimente sunt extrem de sănătoase pentru organism.

5. Ceai

Ceaiul conține fluor și polifenoli care au acțiune antibacteriană. Este recomandat ceaiul verde, dar și cel negru. Dezavantajul acestora este că, aceste ceaiuri pătează dinții. Așadar consumă cel mult o cană pe zi.

6. Apă

Poate părea ciudat, însă apa este vitală pentru organism, iar asta include și dentiția. În momentul în care organismul nu primește suficientă apă se deshidratează, iar corpul va economisi apă și va produce mai puțină salivă. Aceste persoane au un risc mai mare de apariție al cariilor dentare, dar și de apariție al bolilor gingivale. Asigură-te ca bei zilnic între 1,5 si 2 litri de apă.

7. Guma de mestecat fără zahăr, dar cu xylitol

Dacă iei masa în oraș, asigură-te că ai întotdeauna o gumă de mestecat la tine. Ai grijă insă ca aceasta să nu conțină zahăr, dar să conțină xylitol. Xylitolul este un îndulcitor natural, extras din lemn de mesteacăn. Acesta are efecte anticariogene ajutând la reducerea bacteriilor orale.